Tekstgrootte: groter / kleiner

Sinds ik in februari 2013 ben gestopt met roken, ben ik ruim 20 kilo aangekomen. Dat is niet alleen de schuld van stoppen met roken, ook slecht in m’n vel zitten heeft daar z’n bijdrage aan gehad. Ik houd van eten; vooral brood. ‘s Ochtends vier broodjes? Geen probleem. ‘s Middags ook vier broodjes? Ook geen probleem. Dan al niet te spreken over de tussendoortjes die ik nam; van Tony Chocolonely’s chocoladerepen tot pindarotsjes. Suikers en koolhydraten, daar leefde ik op. Het liefst at ik de hele dag door.

De laatste tijd zit ik geestelijk weer goed in mijn vel. Ik heb mijn intensieve behandeling bij GGZ afgerond en heb zelfs dingen opgepakt die ik jarenlang niet durfde. Rijlessen, zangles, vrijwilligerswerk, noem het maar op. Nu ik geestelijk alles weer op de rit heb, merk ik dat ik lichamelijk weer níet goed in m’n vel zit. Ik erger me aan de overtollige kilo’s en wil er nu eindelijk iets aan gaan doen!

Momenteel weeg ik 96,1 kilo (bij een lengte van 1.81m). Op 1 februari was dit zelfs 98,8. Die 2,7 kilo heb ik er zelf al afgekregen door minder brood te eten en om te sporten. Om precies te zijn: ik loop iedere dag een uur in een flink tempo met m’n uitlaathond. Ik sport 1 á 3 keer per week bij de sportschool. Op donderdagavond heb ik CrossFit. Toch wil ik graag terug naar m’n oude gewicht: 75 kilo.

Ik ben vorige week in aanraking gekomen met ProSlank. Na een telefonische intake waarin besproken wordt wat ProSlank precies inhoudt, kreeg ik het starterspakket toegestuurd. Deze laat ik hieronder zien, ik ga eerst in het kort vertellen wat ProSlank is.

ProSlank is een eiwitdieet, waarin je zeer weinig koolhydraten eet. Je gaat ‘niet per se minder eten, wél anders’. In dit dieet heb je vier fasen:

  • Fase 1: Afvallen! Je eet je uitsluitend eiwitproducten en verse groenten totdat je 2/3e van je overgewicht kwijt bent
  • Fase 2: Het behalen van je streefgewicht. Je eet eiwitproducten, verse groenten en vlees of vis. Dit houd je vol tot je je streefgewicht hebt behaald.
  • Fase 3: Stabiliseren. Nu je je streefgewicht hebt behaald ga je langzaamaan weer koolhydraten eten, maar daarnaast ook een aantal eiwitproducten.
  • Fase 4: Een nieuwe ‘leefstijl’. Je gewicht behouden. Je eet weer normaal, maar op gezonde en verantwoorde wijze met zo nu en dan een eiwitproduct.

Wat zijn eiwitten

“Voordat u begint met het eiwitdieet is het goed om te weten wat eiwitten zijn. Eiwitten zijn zeer belangrijke voedingsstoffen die wij elke dag nodig hebben voor onze stofwisseling. Het zijn bouwstoffen in je lichaam. Eiwitten, oftewel proteïnen, zijn voedingstoffen net als vetten en koolhydraten. De laatste twee zorgen vooral voor energie en eiwitten worden voornamelijk gebruikt voor herstel en opbouw van de spieren. Belangrijke voedselbronnen waar eiwitten inzitten zijn bijvoorbeeld: Vlees, vis, melk, kaas, brood, noten of eieren.” bron

Fase 1 is uiteraard het moeilijkst, hierin ga je veel kilo’s kwijtraken. Om deze fase perfect te doorlopen, kun je het starterspakket bestellen. Hierin zit vrijwel alles voor 12 dagen (of 10 dagen als je man bent, omdat je als man iets meer nodig hebt).
Natuurlijk zit hier niet alles in (magere kwark bijvoorbeeld kunnen ze erin niet in stoppen) dus een aantal dingen moet je zelf nog kopen. Die boodschappenlijst zit in het pakket. Ook staat er een lijst met kruiden die je in huis kunt halen. De boodschappenlijst lijkt lang, maar in theorie valt het mee. Ik was rond de 15 euro kwijt voor alles. Sommige dingen zoals Zwitserse strooikaas heb ik niet gekocht, omdat ik dat niet lust. Ik was trouwens in totaal minder geld kwijt aan weekboodschappen dan normaal! Normaal zijn we gemiddeld €85 kwijt aan weekboodschappen, nu €60.

Het starterspakket – €159,95

“Bevat gemengde dozen met: ontbijt, desserts, warme maaltijden, soepen, repen, dranken en tussendoortjes.
Inclusief multi vitaminen van orthica, shakebeker en uitgebreid informatiepakket.

Voor vrouwen is dit pakket voldoende voor 12 dagen, voor mannen voor 10 dagen omdat zij 1 maaltijd meer moeten nemen per dag.

Een “uitprobeer doos” om het assortiment van Proslank te leren kennen. Daarna kunt u online uw persoonlijke producten bestellen.”

Zodra je de boodschappen in huis hebt, heb je genoeg eten voor 12 dagen. Die komende 12 dagen ga je volgens het schema eten. Je hebt een ontbijt, lunch, tussenmaaltijd, diner en tussendoortje. Het schema vertelt precies wat jij moet eten – houd je je hieraan, zul je veel kilo’s kwijtraken.

Als ik het eetschema zie, schrik ik wel een beetje. Warme chocolademelk als ontbijt? Is dat alles? Ze beloven me dat ik ‘niet minder ga eten, wel anders’, maar als ik dit zie, is het toch stukken minder dan wat ik normaal eet. Maar goed, wat ik normaal eet heeft er wel voor gezorgd dat ik nu zo zwaar ben, dus ik geef het toch een kans.


Vandaag is dag 1, ik begon de dag met magere kwark (zelf gekocht) met muesli rode vruchten (uit het starterspakket). De inlay vertelt me dat het om 150ml magere kwark gaat. Ik weeg de kwark af en gooi het zakje er door heen. Zo zitten de maaltijden dus in elkaar: een beetje uit de supermarkt, een beetje uit het starterspakket.


Links de inlay, rechts het zakje muesli rode vruchten.


Tada! M’n ontbijt. Heel anders dan twee broodjes Edammer kaas.

M’n lunch bestaat uit kippensoep met 200 gram groente. Qua groente zijn er trouwens wat richtlijnen. Bepaalde groenten mag je onbeperkt, zoals sla, komkommer, champignons, broccoli, sperziebonen, noem het maar op. Dit zijn vrijwel groene groenten en hiervoor heb je ‘groen licht’. Dan heb je groenten waarvan je maximaal 200 gram per dag mag – het oranje stoplicht. Met voornamelijk oranje groenten zoals wortels, pompoen, paprika, tomaten, prei, et cetera. Dan is er nog rood licht – deze groenten zijn niet toegestaan in fase 1, 2 en 3. Dit zijn erwten, maïs, linzen, pijnboompitten, rode bieten, witte en bruine bonen en taugé.

Afijn, m’n kippensoep komt dus uit een zakje. M’n tussenmaaltijd bestaat uit vanille dessert. M’n avondeten bestaat uit fussili/tagliatelle volgens het recept in het boek, hierin staat precies hoe je het klaarmaakt. Tot slot bestaat m’n tussendoortje uit een vanille wafel. Het is erg weinig vind ik, en volgens mij is het qua calorieën ook niet heel denderend.

Belangrijk: Het duurt zo’n twee dagen om in ketose (vetverbranding) te komen. Je lichaam ontgift en kickt af van de vele koolhydraten. Je lichaam moet toch energie gebruiken, dus deze pakt nu de overtollige vetmassa aan. Hierdoor val je dus af, maar wel met bijwerkingen als hoofdpijn en uit je mond gaan stinken. Sorry alvast, voor iedereen in m’n omgeving de komende week :sweat:

De komende week ben ik mij dus bezig houden met dit dieet. Ik zal van dag 1 t/m 6 een verslag schrijven, waarin ik mijn gewicht iedere dag deel en de recepten/maaltijden laat zien. En natuurlijk hoe het smaakte! Dit doe ik ook van dag 7 t/m 12. Dan is voor mij fase 1 afgelopen en deel ik mijn behaalde resultaten.

Meer informatie over ProSlank vind je op de website, hier staat echt alles wat je moet moeten. Het is wat informatie, maar alles is wel heel duidelijk. Heb je interesse, lees dan zeker eens de volgende onderwerpen:
» Hoe werkt ProSlank?
» De 4 fasen
» Begeleiding
» Veel gestelde vragen
» Brochure downloaden

Een beetje huiverig, maar vol goede moed ga ik fase 1 tegemoet. Ik ben erg benieuwd hoe het eten volgens dit schema mij zal bevallen. Helemaal in combinatie met sporten! Ik begreep van mijn consulente dat op dagen dat ik sport een extra maaltijd moet nuttigen, omdat ik anders eiwitten en andere voedingsstoffen tekort kom. Toch lees ik hier en daar op internet dat sommige mensen zo zwak waren, dat ze helemaal niet meer gingen sporten de eerste week. We gaan het meemaken! Ik houd jullie exact op de hoogte in ieder geval.

18 Responses to Ik begin vandaag met het ProSlank eiwitdieet

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Welkom
Hi daar, beauty! Welkom op mijn blog! Hier vind je alles over dierproefvrije en vaak budgetproof beauty, de nieuwste mode, de leukste online shops & lovely things in life. Snuffel lekker even rond, en mocht je vragen hebben, mail me dan gerust!
                                    Veel liefs, Evelien

        
Follow

Klik hier voor een lijst met andere dierproefvrije bloggers.
Kies een ander thema
Categorieën
Advertentie
BlogSociety