Tekstgrootte: groter / kleiner

Als je dit artikel hebt gelezen vorige week, kon je lezen dat ik ben begonnen met het ProSlank eiwitdieet. Ik ontving het starterspakket met daarin eten voor 12 dagen, samen met een eetschema van wat ik exact moet eten op een dag. Vandaag laat ik dag 1 t/m 6 zien, en ik kan alvast verklappen: ik ben al veel kilo’s kwijt…

Dag 1 – gewicht: 96,1 (startgewicht)
‘s Ochtends begin ik vol goede moed aan m’n schaaltje magere kwark (150ml) met het zakje ProSlank muesli rode vruchten. De muesli smaakt erg lekker en de rode vruchten touch erin maakt het geheel lekker zoet, zodat ik geen suiker of Canderel mis.

M’n lunch is een kippenroomsoep, het zakje van ProSlank moet je mixen met water en dan opwarmen. Soep uit een zakje? Ik dacht dat dat nooit veel kon zijn, maar verrassend genoeg smaakte het prima. Wel met zout en peper, that is. Overigens moest er 200 gram groente bij, ik koos voor champignons en tomaten. Ik neem er nog een schaaltje komkommer met zout bij, en de multivit zetpil.

M’n tussenmaaltijd neem ik rond 16:00 en is een vanille dessert. Het is geen écht dessert natuurlijk, maar desondanks vind ik hem erg smaakvol.

Fussili als diner, en dat terwijl ik niet van pasta houd. Maar ik heb op dit punt al zoveel medelijden met mezelf, dat ik braaf het recept volg en alles klaarmaak. De fussili is koolhydraatarm en geen echte pasta, hierdoor smaakt het naar binnenband. De groenten erbij eet ik op, maar de meeste fussili laat ik staan.

Doordat ik niet veel avondeten op heb, grijp ik meteen naar m’n tussendoortje: een vanille wafel. En geloof mij jongens, die is héérlijk. Een grote, vierkante wafel ala Knoppers met lekkere zoete vanillesmaak. Ik moet bijna huilen van zaligheid. Zo erg dat ik een foto vergeet te maken. Na zo’n 8 hele seconde heb ik hem op en besef ik me – wat eet ik de rest van de avond? Om 22:00 word ik chagrijnig (ik heb inmiddels ook hoofdpijn gekregen) en vreet ik nors een schaal komkommer en tomaat leeg.

Wat viel op? Ik heb het ‘s middags en ‘s avonds snel koud, ‘s avonds kreeg ik hoofdpijn, ik moet heel veel plassen. Continu. En dat terwijl ik heel weinig had gedronken die dag. Ik heb geen honger gehad vandaag, wel continu trek. Logisch, ik ben gewend te eten wat en wanneer ik wil.

Dag 2 – gewicht: 94,6
Ik ben in één dag tijd anderhalf kilo kwijt. Score! Waarschijnlijk allemaal vocht, maar toch. Het motiveert me weer als een malle. Mijn dag kan niet meer stuk en ga zingend de dag door.

M’n ontbijt bestaat uit havermoutpap. Wederom uit een zakje, rechtstreeks de shaker in met water erbij, goed schudden en even opwarmen in de magnetron. Hoewel het eruit ziet als behangplaksel, smaakt hij erg goed. De smaak is goed aanwezig.

De lunch is een omelet kruiden. Er moet 150 gram broccoli bij, paprika, courgette en tomaat. Ik gooi er zelf nog champignons bij, want die mag ik onbeperkt. De omelet smaakt prima, ik heb hem flink gekruid met peper en zout (m’n ouders noemde me niet voor niets Pekelien vroeger) en de textuur is ook goed. De vele groenten erbij zorgen dat ik verzadigd ben. (Niet vol, daarvoor zijn nog 33 omeletten nodig)

Het allerlekkerste van de dag.. m’n tussenmaaltijd wat een cocos reep was. Vulde vrij goed en had een heerlijke Bounty-smaak. En dat terwijl ik niet eens kokos lust. Hadden m’n ouders toch gelijk vroeger als ze zeiden: “als je honger hebt eet je alles”.

Het diner is een ramp. Aardappelpuree uit een zakje (mengen met water) en de groenten moest ik er zelf bij doen. Het moest een half uur in de oven, hierdoor smaakte de groenten wel lekker maar de aardappelpuree absoluut niet. Korrelige textuur en aangebrande rand. De groenten eet ik braaf op en de aardappelpuree gooi ik weg.

M’n tussendoortje is twee chocoladekoekjes. Hoewel de chocolade zelf vrij bitter is en het koekje niet echt een crunchy textuur heeft, smaken ze toch erg goed. Smaakt naar meer, maar dit was het voor vandaag.

Wat viel op? Ik heb weer hoofdpijn ‘s avonds gekregen. Plassen doe ik nog steeds vaak, maar minder. Ik drink vandaag wel beter dan gisteren, namelijk een liter water en meer thee. Ook durf ik het aan om Cola Light te drinken, hoewel ze dit niet aanraden, want de aspartaam erin wekt juist honger op. #yolo

Dag 3 – gewicht: 93,9
Ik ben 0,7 kilo kwijt! Verrukt sta ik op de weegschaal. Het is niet zoveel als de dag ervoor, maar dat zou ook niet goed zijn. Het begin gaat altijd het snelst.

Ontbijt bestaat uit 150ml magere kwark met een zakje ProSlank chocolade/karamel muesli. Deze smaakte goed, maar ik vond de rode vruchten muesli van maandag lekkerder. Toch neem ik mezelf voor vaker kwark te eten ‘s ochtends, in plaats van brood. Het vult beter en door de eiwitten zit je langer vol.

Lunch is een vanille reep, maar die is nergens te bekennen in m’n pakket. Ik neem de “chocolade decadent” reep en vreet hem op tot de laatste kruimel. Wat een verrukkelijk ding. De repen zijn echt een genot!

Als tussenmaaltijd staat er champignonnensoep op het menu. Ook weer uit een zakje waar water bij moet, even opwarmen, klaar. Hij smaakt daadwerkelijk naar champignonnen en er zitten zelfs hele kleine stukjes champignon in. De textuur is romig, precies zoals dat hoort. Prima soepje!

Ik heb geen trek in kipnuggets als diner, dus ik draai het om met dag 9. Op dag 9 staat er champignon omelet op het menu, daar heb ik veel meer trek in. Ik bereid de omelet en gooi in een aparte pan tomaat en champignons (zowel de normale als bospaddenstoelen). Lekker kruiden en dan alles op één bord. Beetje hetzelfde wat ik ook op brood eet altijd. Ik smul van de omelet en de tomaat en champignons, maak zelfs allerlei “oh god hmmm”-geluiden tijdens het eten. Dit is zo lekker! Voortaan eet ik een omelet zonder brood. Scheelt een boel koolhydraten!

M’n tussendoortje is twee sinaasappelkoekjes. Smaken ook echt naar sinaasappel. Verder lekker crunchy dus deze gingen er met veel smaak in!

Wat viel op? Ik heb geen hoofdpijn vandaag, ook plas ik niet meer zo vaak als de twee dagen hiervoor. Ik heb het minder koud en voel me verder lichamelijk goed. Ik heb nog geen enkel moment honger gehad, en zelfs de trekmomenten worden minder. Het is duidelijk dat m’n lichaam went aan minder/anders eten.

Dag 4 – gewicht: 93,4
Dag 4, de dag waarop ik ‘s avonds CrossFit heb en daar bijna val flauw en bijna moet overgeven. Rommelige dag waarbij ik een aantal maaltijden heb overgeslagen, in plaats daarvan heb ik vlak voor de training een Whey Shake genomen en een eiwitreep. Dat, plus bovenstaande collage, is alles wat ik eet op dag 4.

Het ontbijt is een afbakbroodje, hier keek ik al de hele week naar uit. Het broodje moest je zelf maken, je moest deeg maken vanuit een zakje en daar water bij doen, mengen en kneden en dan wat verse kruiden erbij. Ik kies voor oregano en basilicum, dat is alles wat ik heb in huis. Ik doe hem in de oven en na 20 minuten komt er een gemuteerd broodje uit. Hij is droog en smakeloos, maar de textuur was wel lekker. Alsof ik in de Librije zit doop ik hem vakkundig in een plasje olijfolie. Kan ik ook weer wat beter kakken de volgende dag.

Lunch is een omelet champignon, daar ben ik blij mee. Ik flikker een lading tomaat en champignons in de pan en heb een prima lunch.

Tot slot m’n tussenmaaltijd, een heerlijk karamel dessert. Nom nom! Ik neem hierna een eiwitreep en Whey Shake omdat ik ga sporten en ben van plan m’n diner (groentesoep) en tussendoortje (3 sinaasappelkoekjes) na het sporten te nemen, maar ik kwam ziek thuis van CrossFit en had er geen trek meer in.

Dag 5 – gewicht: 92,9
Weer een pond kwijt! Ik ben blij, maar niet verrast. Ik heb gisteren zo slecht gegeten. Vandaag is ook een rommelige dag qua eten – ik zit een beetje in een dip.

‘s Ochtends neem ik keurig m’n ontbijt, een kop warme chocolademelk. Heerlijk.

Ik sla m’n lunch over omdat ik een middagdutje doe (ik ben moe door de ketose) en als ik ‘s middags wakker word, neem ik m’n tussenmaaltijd. Twee meergranen toast, waarbij nergens staat wat erop moet. Ik doe er flink wat plakken kaas op, aangezien deze koolhydraatarm zijn. Ik geniet intens van de kaas en de toast smaakt ook net echt.

M’n diner zou eigenlijk spaghetti moeten zijn, maar dat lust ik niet. In plaats daarvan neem ik m’n diner van dag 4 – de groentesoep. Ik doe er champignons en tomaat bij, uiteraard.

‘s Avonds mag ik drie sinaasappelkoekjes als tussendoortje, maar deze neem ik niet. In plaats daarvan neem ik een lekker stuk kaas. Het spijt me diep.

Dag 6 – gewicht: 93,0
Ik ben 100 gram aangekomen en denk meteen dat dit door de kaas komt van de vorige dag. Ik hoop dat dat onzin is, want hoewel kaas wel gewoon calorieën bevat, bevat het geen koolhydraten. Ik besluit me er niets van aan te trekken en ga gewoon netjes door met het schema… totdat ik het idee van sushi eten niet meer uit m’n hoofd krijg. Bovendien ben ik chagrijnig en moe.

Ik neem ‘s ochtends m’n ontbijt wat bestaat uit (zeer dunne) rijstepap. Het smaakt, maar ik vind hem (zelfs na het verplichtte 15 minuten laten staan) erg dun.

Ik neem direct m’n tussenmaaltijd er bij: een appel-yoghurt reep. Deze is héérlijk.

M’n lunch, diner en tussendoortje sla ik allemaal over, want ‘s avonds ga ik uit eten in een sushi-restaurant. Achteraf wel een beetje spijt van, maar een mens moet ook leven. En sushi eten. En het is niet alsof ik vijf menu’s bij McDonald’s verorber, toch? Ik ben héél benieuwd wat de weegschaal morgenochtend (dag 7) zal aangeven..


Hier nog een overzicht van m’n gewicht van dag 1 t/m 6:

dag 1: 96,1 (startgewicht)
dag 2: 94,6
dag 3: 93,9
dag 4: 93,4
dag 5: 92,9
dag 6: 93,0

Totaal kwijt: 3,1 kilo. Ik vind het netjes, maar ik ben er nog lang niet. Vandaag is dag 7, en ik stop op dag 12. Dat betekent dat jullie op zaterdag 20 februari deel 2 kunnen verwachten: m’n eetschema van dag 7 t/m dag 12. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik in totaal dan kwijt zal zijn!

12 Responses to Mijn ProSlank eetdagboek: dag 1 t/m 6

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Welkom
Hi daar, beauty! Welkom op mijn blog! Hier vind je alles over dierproefvrije en vaak budgetproof beauty, de nieuwste mode, de leukste online shops & lovely things in life. Snuffel lekker even rond, en mocht je vragen hebben, mail me dan gerust!
                                    Veel liefs, Evelien

        
Follow

Klik hier voor een lijst met andere dierproefvrije bloggers.
Kies een ander thema
Categorieën
Advertentie
BlogSociety