Waarheid over de Blendbox

Tja, de Blendbox. Waar moet ik beginnen? Waarschijnlijk hebben jullie het drama op Twitter niet kunnen ontlopen. Wekenlang werd erover gepraat, en dan voornamelijk over de fouten die Blendbox heeft gemaakt in het begin – of sterker nog, tot nu toe. Ik vond het tijd om er eens een stukje over te schrijven – niet met als doel om Blendbox zwart te maken of ze te grond in te boren, maar om de waarheid op tafel te gooien en te laten zien wat voor fouten ze gemaakt hebben. En natuurlijk: mijn mening.

Blendbox, een nieuwe beautybox op de markt. Je hebt nu niet alleen de Glossybox, Truly Yours en de Beautybox, maar ook de Blendbox. Kan de Blendbox concurreren met de andere boxen? Ze doen in ieder geval erg hun best, met alle gevolgen in dien.


Dit werd uiteindelijk Mei/Juni. Geen aankondigingen doen als je geen zekerheid hebt, Blendbox!

1. Het begin van de Blendbox
Het begin van de Blendbox leek allemaal erg spectaculair. Toen de website nog niet online was, waren er logo’s van merken zoals NARS, Benefit, Stila en MAC te zien. Grappig, want MAC is geen merk wat samenwerkingen met beautyboxen aangaat. Hoe willen zij dan aan (zoveel) MAC producten komen?

2. + Gratis make-up palette!
Niet alleen grote merken, ook stond er “+ make-up palette!” Leuk lokkertje, maar deze bleek je alleen te kunnen winnen via Twitter. Na een tijdje werden de winnaressen bekend gemaakt. Winnaressen ja. Want niet één, maar opeens drie meiden hadden het make-up palette gewonnen. Dit zijn Lisanne, Anh P. en Kelly. Grappig, want Ahn P. is niet terug te vinden in Blendbox’s followers. En welke Lisanne en Kelly bedoelen ze? Er zijn zoveel meiden die zo heten! En als ik Google op “Anh P.” kom ik alleen deze persoon tegen. Lijkt me niet dat hij het make-up palette heeft gewonnen. Note: Mocht jij weten (of het zelf zijn!) wie de palettes daadwerkelijk hebben gewonnen, hoor ik het graag.

Niet alleen werden er drie make-up palettes weggeven, ook een Bijenkorf waardebon t.w.v. €150. De winnares hiervan zou “Naomi L. Kartou” zijn. Grappig, ook deze naam is niet terug te vinden in zowel hun followers, als op Google. En alsof dat niet genoeg was, gaven ze ook nog een Sephora goodiebag weg.

Uiteindelijk werden de winnaressen bekend gemaakt. Wederom, geen L.K. Zhu te bekennen. Ook erg raar dat ze geen Twitter mentions hebben gestuurd naar de winnaressen. Ik gok zo dat de namen random zijn opgemaakt, en ze die winactie’s alleen hielden om retweets te krijgen, en zo dus naamsbekendheid.

3. €10 per maand, inclusief verzendkosten?
10 euro per maand, voor 4-5 ‘luxe’ samples en fullsize producten. Prima prijs, en in hun Twitter bio staat dat ook. Maar! Dat is alleen de eerste maand. Want op hun website staat “.. daarna € 11,95 + gratis verzendkosten”. Waarom past Blendbox dit niet even aan in hun Twitter bio? Daar staat immers nog steeds €10 p/m. Dat gold dus alleen voor de eerste box, en die is inmiddels uitverkocht.

Ook hier, in deze tweet, wordt gesuggereerd dat de Blendbox elke maand 10 euro zal kosten. Niet dus, alleen de eerste maand. Daarna betaal je gewoon €11,95 per maand.

4. De eerste Blendbox

Let op: wil je niet weten wat er in de eerste Blendbox zit, lees dan niet verder!

Sommige mensen hebben de eerste Blendbox al ontvangen. Hierin zaten een Ariane Inden kortingsbon t.w.v. €10, Golden Rose (oog?)potlood, een proefflesje parfum, en twee MAC producten. Een kohl eyeliner en een lippencil. Deze zaten los in de doos, zonder doosje erom heen. Waarom niet, Blendbox? Ik weet dat de Blendbox door de brievenbus past, maar waarom dan niet de verpakking van de MAC producten platmaken en erbij doen? En sowieso, de producten worden geleverd in een doos, daar móét een klein plastic doosje inpassen. Erg shady, vind ik. Iets zegt me dat het óf geen echte MAC producten zijn, óf oud, van eBay af, etc. De enige die dit kan bevestigen is MAC, en zij hebben al een mailtje ontvangen. Ik ben benieuwd op het antwoord, ook wat betreft de samenwerking tussen hen en Blendbox.

Toen Blendbox hierop werd aangesproken op Twitter, wezen zij met hun vingertje naar een andere beautybox.

Héél erg onprofessioneel. (Dan al niet te spreken van de rare zinsopbouw) En waarom zit er bij de Golden Rose potlood geen verpakking heen? Omdat Golden Rose potloden geen verpakking HEBBEN! En waarom MAC met Golden Rose vergelijken? Ik neem aan dat als je een MAC product ontvangt, deze wel graag compleet wilt ontvangen, inclusief verpakking. En die moet makkelijk in een box passen, want de verpakking is niet veel groter dan het potlood zelf.

Belangrijk: Het is niet gezegd of dat MAC producten nep zijn! Het kan goed zijn dat de wel echt zijn, er is alleen geen zekerheid over.

5. Een rare manier van samenwerken
Toen ik de tweets van Blendbox op Twitter bekeek, zag ik een aantal tweets naar bekende merken, zoals Ciaté. Het waren Engelstalige tweets, vragend of dat bedrijf hun wilde mailen i.v.m. de Blendbox. Euh, waarom via Twitter? De tweets zijn inmiddels verwijderd. Ook vond een mede-beautyblogger deze link, die inmiddels niet meer werkt. Maar gelukkig hebben we de beelden nog!


Kan aan mij liggen, maar ik vind het een rare manier van samenwerken.

6. Foto’s pikken mag niet!
Het gaat maar door, het rammelen. Zo hadden ze een foto van een nep MAC product op hun site staan, een foto die ze hadden gevonden op Pinterest. Nadat Debbie dit opmerkte en hen erop aansprak op Twitter, boden ze hun excuses aan en haalde ze de foto weg. Ook deze tweet is inmiddels verwijderd, maar bij Debbie staat hij nog, zie hieronder. En dat is niet het enige, ook de foto op deze blog hebben ze gebruikt voor op hun website.

7. Het gaat maar door..
En er klopt nog veel meer niet. De nieuwsbrief die ze rondstuurde, was exact gekopieerd van de Truly Yours nieuwsbrief. Er stond zelfs nog “Truly Yours” ergens in hun nieuwsbrief. KLIK VOOR BEWIJS! (Foto is van Ly4nna, bedankt dat ik hem mocht gebruiken voor dit artikel!) Maarre.. oeps? Vergeten aan te passen, Blendbox? Niet alleen de nieuwsbrief, ook de algemene voorwaarden op de website waren exact overgenomen van de Truly Yours voorwaarden. Ook daar heeft Wendy (Ly4nna) een printscreen van gemaakt.

De eerste Blendbox zou op Dinsdagochtend, om 06:00 ’s ochtend, te bestellen zijn. Een hoop heisa, retweets van enthousiaste mensen en aankondigingen gingen er aan vooraf. Later werd het 09:00. Die tijd hebben ze aangehouden, maar het bestellen van de eerste box ging niet zonder horten of stoten. De site vloog eruit, server was overbelast en iedereen bij wie de bestelling niet gelukt was, moest een mailtje sturen met het ordernummer. Lekker dan. Oja, er zouden 5000 Blendboxen verkocht zijn. In een paar uur tijd. Knap.

Kleine lettertjes, heel belangrijk om te lezen, vooral in dit geval. Zo kwam een andere beautyblogger erachter dat er in hun voorwaarden stond, dat je bij annulering van de Blendbox maar een deel van het bedrag terugkrijgt. Natuurlijk kan ik dit zo snel niet terugvinden (ze hebben het verwijderd), maar als dat zo is, hoop ik toch écht dat het geen scam is. 5000 boxen X €10 = €50.000. Als ze iedereen 5 euro terug zouden betalen, kunnen ze dus €25.000 euro in hun zak steken.


De Blendbox was uiteindelijk na een paar uur uitverkocht. Foutje, bedankt.

Blendbox is niet professioneel bezig, dat blijkt dus wel. Het overmatige gebruik van smilies kan ik nog begrijpen/tolereren, maar de passief-agressieve toon in hun tweets irriteert me enorm. Als je wat op te merken hebt aan de Blendbox, krijg je dus zo’n passief-agressieve tweet naar je hoofd geslingerd, inclusief de vreselijk irritante “;)” knipoog op het einde. Ik vond deze tweet van ze, van een tijd terug:

Alles nog koek en ei, als je positief bent over ze. Maar oh wee als je twijfelt aan ze:

Een behoorlijke foute start dus, voor Blendbox. Het rammelt aan alle kanten en een hoop mensen hebben er een naar gevoel bij. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, geloven jullie nog in de Blendbox, of houden jullie het bij de andere beautyboxen? Ik ben erg benieuwd hoe jullie erover denken, brand dus los in de comments!

EDIT 31 Mei: Golden Rose heeft zojuist op Twitter bekend gemaakt dat zij géén samenwerking hebben met Blendbox.

120 REACTIES

  1. Toch wel blij dat ik niet ingeschreven was…. Wat een drama idd. Ben benieuwd hoeveel abbo's ze nog overhouden hierna… Amateurs….

  2. Goed stuk! Sterker nog ik heb ze getweet met de vraag of het klopt dat de 1e box speciaal is met een extra make up palette erin en ik kreeg als antwoord; ja inderdaad …. Volgens mij zit die er dus niet in.

  3. Ik had al die tweets op twitter gelezen. Was echt een chaos ja. Ik was er best wel benieuwd naar, maar zo lezen toch maar bij de glossybox blijven..

  4. Ik denk dat je het van mij wel weet. Ik had de 22e al er wat over geschreven en echt waar ik ben er niet gerust op. Ik hoop zo dat ik er gewoon naast zit met mijn gevoel, maar zoveel fouten… dat klopt gewoon niet. En weet je ik heb even een printscreen gemaakt van de Bestel Nu pagina als je daar kijkt klopt het ook niet. Hoezo 1 box gratis als je 12 maanden neemt en kost €120,- (is nog steeds 10 euro) en 1 maand is €10,- . Zelfde idee allemaal als Truly Yours en je komt deze woorden niet meer tegen iig. Maar ligt het aan mij of is de FAQ in ene verkleint? :S

  5. Ik volg ze alleen op twitter voor alle drama^^
    Lijkt me helemaal niets, alles rammelt. Heb er al vanaf het prille begin geen goed gevoel over. Een bedrijf dart merken pretendeert te bereiken en logo's hiervan op de site zet, zonder dat d bedrijven iets hebben toegezegd of hier iets van weten is FOUT.

  6. Wat een gedoe zeg en wat heb jij het goed in de gaten gehouden! Dit zaakje stinkt, als je het mij vraagt. Ik blijf er ver uit de buurt, dankjewel voor je uitgebreide onderzoek in ieder geval!

  7. Goed artikel, er is vast nog veel meer fouts te vinden maar ik vind dat je nu prima de hoofdpunten eruit hebt gelicht. Wie weet als de boxen ontvangen zijn door mensen nog een follow up?

  8. Jeetje wat een goed artikel, was me nog helemaal niet opgevallen en ik wou nog zo graag die box vanwege de mac en andere amerikaanse merken! maar nu echt niet meer! Ga gewoon terug naar de GB die heeft ontzettend fijne klatenservice!

  9. Goed artikel, begin maart zei ik al op mijn twitter, nee vertrouw dit niet. Kreeg toen nog een aantal meiden over me heen met waarom, toen vertelde ik ze al dat ik het niet vertrouwde, als je al 2x je datum verzet dat zegt niks goeds. Hou dan gewoon je mond tot je het 100% weet.

    Mijn Nederlands is alles behalve goed, dat geef ik toe, geef niks de schuld, maar een bedrijf (want dat is het) zoals blendbox mogen dat soort fouten gewoon niet maken, kijk foutje kan, maar niet een site gekopieerd en geplakt, ze hebben immers 6 weken de tijd gehad om een fatsoenlijke site op te kunnen bouwen.

    Agh tjah, gelukkig zit je niet meteen vast, ze doen zichzelf gewoon een dag om, nep producten i don`t like that… Dan maar geen Blendbox.

    Ben gewoon bang dat het iemand is geweest die dit in haar enthousiasme heeft opgezet en niet wist wat er allemaal bij kwam kijken.

    Jammer maar geen blendbox voor mij

    Daarnaast vind ik dit een super goed artikel en heb ik het zelf geretweet voor je:)

    Liefs
    Angelique

    • 6 weken? Ze waren sinds eind december/begin januari bezig met reclame maken voor de Blendbox en kwam de site maar niet online. Dus ze hebben 5 maanden tijd gehad en de tekst is met een paar dagen te doen.

      • Ik dacht ergens 6 weken te lezen, dus zo te lezen hadden ze nog langer de tijd om het perfect te maken, bedoelde ook puur in mijn tekst dat ik niet snap dat ze zomaar een site kopiëren en plakken, kan er echt niet bij vooral als je zo lang de tijd hebt

        • Angelique; het bedrijf ik zeer waarschijnlijk een initiatief geweest van één persoon. Heb net het volgende op een forum met een topic hierover gepost:

          Had hier dus helemaal niks van meegekregen tot ik een linkje zag in het wat je even kwijt wilt topic. Nu heb ik even wat zitten researchen en alles dus ook een beetje zitten na lezen.

          De alarmbelletjes begonnen bij mij eigenlijk al te rinkelen toen ik geen contactgegevens of een kvk nummer oid kon vinden op de website. Beetje vervelend als het een keer mis gaat, niet?

          De onprofessionaliteit van de website, de box, manier waarop zij met hun klanten omgaan en de tweets deden mij vermoeden dat het hier ging om een initiatief van één (of twee) personen zonder ervaring op het gebied van ondernemen. Op de kvk heb ik het adres waar blendbox gevestigd is kunnen halen (deze ga ik hier niet plaatsen en hoop dat anderen dit ook niet doen, maar mocht je ooit de dupe worden van blendbox.. dan weet je 't te vinden). Via google streetview kun je zien dat dit gewoon een woonhuis is, wat mijn vermoeden dus bevestigd.

          Mevrouw dacht via ebay/parallel import/fake producten hetzelfde te kunnen doen als Glossybox ed. Ze vergeet alleen dat deze bedrijven enorm veel geld hierin investeren.. Beetje jammer.

          • ja jammer is dat he, ik snap niet dat je zo iets kunt doen zoals blendbox dat doet. Zoals ik al zei, blendbox heeft haar eigen ruiten ingegooid en hoop van harte dat niemand een jaar abonnement heeft afgesloten, want nep producten sturen is gewoon not done..

            Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, zo denk ik er namelijk ook over.

  10. Ik was in het begin inderdaad heel nieuwschierig.
    Mocht je op de perslijst willen kon je een mail sturen naar info@blend.nl. Ja leuk, verkeerd mailadres. Sta ik weer voor schut.
    Uiteindelijk dus gewoon info@blendbox.nl gemaild en welgeteld één mail met persbericht gehad. De lancering moest ik via Twitter en de reguliere nieuwsbrief vernemen.
    Naast de punten die jij hebt uitgelicht (respect dat je nog orde in de chaos hebt kunnen creëren) vond ik ze, voordat er ook maar iets was, erg aanwezig op Twitter. En maar roepen en maar schreeuwen. Terwijl nu komt de Fashionbox eraan. Die volgden me ineens op twitter, had er nog nooit van gehoord. Maar na het bekijken van de site e.d. hebben zij wél mijn vertrouwen. Zonder dus ver van te voren te gaan roepen voordat er iets is.
    Ik vond het raar van Blendbox dat ze ineens de lancering verzette van 6.00 naar 9.00 uur. Ik moest toen gewoon werken, maar wellicht was dit misschien wel mijn redding… Al was mijn argwaan wel al ietwat gewekt toen ze via Twitter vroegen aan merken om samen te werken… Zelf op de vooravond van de lancering!
    Ik sta trouwens te kijken naar die prijswinnaars zeg! Ik was al die acties al helemaal vergeten.

    De attitude van Blendbox op Twitter was inderdaad om van te walgen. Snauwende opmerkingen, complimentjes en dergelijke eindeloos retweeten. Heeeeeel onprofessioneel. Ik bedoel, stuur de desbetreffende persoon een mail of DM. Of gooi er een persbericht/nieuwsbrief uit met alle onduidelijkheden uitgelegd.

    Ik hoop echt dat dit nog goed uitpakt. Al is het maar eenmalig. Ik hoop niet dat ze zo veel mensen duperen!

    Trouwens, nog iets waar ik vanavond van stond te kijken: Er zou niets voor bloggers zijn behalve persberichten (die ene?!) en vandaag ontving toch een blogger (zonder abbo) dus een box! Proberen ze het nu op deze manier dan toch recht te breien?

    Ik wacht het echt af én ik hoop niet dat er binnenkort een beautyonderdeel is bij Radar of Opgelicht?!

    Heel erg goed stuk in ieder geval! Fijn dat je alles zo op een rijtje hebt gezet!

    Liefs,

    Janneke

    • Klopt dat had ik ook, ik kreeg niet eens informatie. Ze hadden met de lancering geen persbericht dus moest zelf dan maar wat schrijven erover als ik dat wilde. Euh, oké??

      En juist net wat je zegt gooi er een persbericht uit om de onduidelijkheden op te helderen, maar nee dat gebeurd niet. Ik zou graag willen weten hoe je als jonge meid het allemaal voor elkaar kunt krijgen als je ook nog onbekend ben bij grote bedrijven. Euh, dat lijkt me niet dat het werkt…

  11. Ik heb gisteren alles meegekregen via twitter enzo! Ik heb ooit gemaild voor het persbericht en die was alles behalve professioneel en ook dat ging al niet zonder slag of stoot! Ook stelde het gewoon niks voor. Toch wou ik hem nog wel gaan bestellen, maar alle drama die er al was voor de lancering besloot ik te wachten! Ook heb ik mijn mail adres achter gelaten en via een persoonlijke mail contact gehad over of ik het hoorde als hij gelanceerd was! Ik zou een mail ontvangen. De blendbox ging online, maar op het mailtje in mijn mailbox moet ik nog steeds wachten! Ik ben nu blij dat ik geen lid ben geworden en over een tijdje wordt ik lekker lid van de glossybox!

  12. Ik had echt zo'n hoge verwachtingen van Blendbox in het begin. De producten die op de site stonden: wow! Toen de datum 2x verzet werd dacht ik: ze willen zeker heel veel naamsbekendheid voordat ze live gaan. En toen het zo storm liep de eerste dag dat je kon bestellen dacht ik: wow mazzel dat het mij zonder problemen gelukt is, maar raar dat het zo loopt. Maar nu is bij mij echt de maat vol. Wat er gisteren op Twitter gebeurde was gewoon ECHT niet normaal.

    Het kan me niet meer schelen of er echte MAC producten in zitten of niet. (Als ze nep zijn kan MAC ze volgens mij zelfs aanklagen.) Maar ik wil gewoon niks temaken hebben met een merk dat zo met zijn klanten omgaat. Dat doe je gewoon niet als je een leuk merk bent.

    Dus ik heb ze gemaild en het volgende gevraagd:
    "Beste Blendbox,

    Op Twitter zag ik dat het mogelijk is om de box te annuleren.
    Krijg je in dat geval ook je geld terug?
    Zo ja, dan wil ik graag mijn box annuleren. Zo niet, dan wil ik de box
    toch ontvangen. En zeg ik bij deze mijn abonnement op.

    Graag ontvang ik een bericht ter bevestiging van opzegging abonnement
    en met informatie over het annuleren van de eerste box.

    Alvast hartelijk bedankt,
    Vriendelijke groet,"

    Krijg ik vlak daarna (dat is wel netjes) een mailtje terug:
    "Beste,

    Dat kan zeker.
    Ik verzoek je dan om het overgemaakte bedrag via je eigen bank terug te
    laten vorderen.
    Je ontvangt dan geen box meer.

    Met vriendelijke groet,"

    Wat is dit nou voor raar mailtje? Waarom moet ik via de bank mijn geld terug laten vorderen? Ze kan toch gewoon het geld terug naar mij over maken? Een voordeel, als het lukt dan krijg ik dus mijn volle 10 euro terug.

    Haar naam noem ik overigens niet ivm privacy, maar ik heb haar gegoogled en ze is idd ceo van blendbox. Op LinkedIn noemt zegt ze het volgende:
    "Blend Box let customers discover the best beauty products in a fun way. Delivered to their door for just 10 euro per month. Each month, subscribers will receive a beautiful Blend Box with deluxe samples and full-sized beauty products. Members can watch and play along with the stylists with the same products that they are using."

    Oh ik vind het zo leuk dat ik met dezelfde producten mag spelen als de stylisten! jeejjj…

    Oh en ik vond deze twee tweets ook nog gisteren. https://twitter.com/Blend_Box/status/207894248002

    Nu zal het wel stormlopen met annuleringen denk ik…

    • Als je zelf geld hebt overgemaakt kan je het niet zelf terughalen, alleen als zij het geincasseerd hebben kan je het terughalen. Ik zou er nog maar even achteraan gaan als ik jou was!

      • Inderdaad, en daarnaast: je hebt onder het herroepingsrecht het recht om je box binnen 7 dagen te retourneren. Je dient dan je volledige geld terug te krijgen, niet maar een deel.

  13. Super goed geschreven! Ik dacht al dat er iets mis was met dat bedrijf toen ik op Twitter al veel rare dingen las. Jij hebt ook veel punten beschreven die ik helemaal niet wist.

    Nu maar hopen dat het geen scam is en dat ze opeens zeggen na 2 maanden: we stoppen ermee. Zo hebben zij er wel flink geld aan verdiend. Eerste box is trouwens echt heel erg matig met of zonder MAC. Op hun website stond o.a. NARS, Bobbi Brown, Stila en Urban Decay als ik het goed gezien heb. Dat vond ik al ongeloofwaardig.

    Ik wilde het bijna bestellen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

  14. Ik stoor me ook mateloos aan hun tweets, zo agressief! Ik heb wel besteld en wacht hem gewoon af, voor die 10 euro zie ik het wel maar ik had al wel besloten om het daarbij te laten. Ik ga zeker geen abo aan met een bedrijf wat zo onproffesioneel is!

  15. Een heel duidelijk artikel. Ik heb de afgelopen dagen met stijgende verbazing tal van tweets gelezen. Het schaamteloos jatten van andermans foto's en teksten, hun agressieve manier van tweeten, een site vol 'spelvouten', en gister las ik dus dat verhaal van MAC. Ik zeg altijd maar zo: ga op je gevoel af. En ik vertrouw dit hele zaakje voor geen meter!
    Ik wil binnenkort een box bestellen, maar deze gaat het zeker níet worden..

  16. Het liefste zou ik zien dat iedereen de bestelde boxen annuleert. Wie niet horen wil (zie haar reacties op tweets), moet maar voelen. Het is wel heel leerzaam voor mensen die een bedrijf willen starten. ZO MOET HET DUS NIET!

  17. Dit heb ik dus helemaal gemist ~_~ maar ik ben ook niet echt van die boxen dus ik heb er ook niks aan uitgegeven, haha. Maar ik vraag me wel af, verzamel je dit soort dingen (plaatjes e.d.) van te voren of pas achteraf? Ofwel: vond je er gelijk al een luchtje aan zitten of dacht je eerst dat het wel iets leuks zou kunnen zijn?

    • Ik volgde ze al een tijdje op Twitter, en vond dat ze de eerste box al erg aanprezen, maar steeds zonder daden. Grote merken op de website, mensen retweeten die enthousiast waren: allemaal prima, maar er kwam maar geen actie. Uiteindelijk (ik kan hier niet alle credit voor op me nemen, een hoop andere beautybloggers hebben deze dingen ook opgemerkt!) bleek er dus allemaal fouten gemaakt te worden. Gisteravond vond ik het hoog tijd om er iets over te schrijven. :)

  18. Volgens mij is die Blendbox echt zo ontzettend nep… Er rammelt zoveel aan dat het niet meer geloofwaardig is! 1 foutje is te vergeven… Maar zoveel daar kun je niet meer doorheen kijken >_<

    • Helaas gaat dat nog niet zo gemakkelijk, want er is nog niet echt opgelicht. Iedereen moet zijn boxen krijgen, kijken of de producten echt zijn en dan kan je denk wel stappen ondernemen. Maarja Golden Rose begint al dat ze Blendbox niet hebben gesponsord en dat zit er wel in.

  19. ik vind het vooral zo vreemd dat je hen alleen maar kan bereiken via twitter. Want als je dat dus niet hebt, dan kan je hen eigenlijk niet bereiken, want ik had al van wat meisjes gehoord dat ze niet antwoorden op de mail. Die moesten via twitter 3x gaan vragen of ze na 1,5 week eindelijk de mail hadden gelezen…
    en ik wilde zoo graag een box met leuke amerikaanse bekende merken ! :(

  20. Wow super dat je dit artikel hebt geschreven! Ik heb er eerst nog over na zitten denken toen ik ging bepalen welke beautybox iedere maand wilde ontvangen, maar nu Blendbox NOOIT! Wat een professionaliteit zeg.. Maar bedankt voor de informatie in ieder geval!

  21. Goed dat je dit aan het licht gebracht hebt! Ik kreeg zelf ook wat arrogante tweets naar mijn hoofd geslingerd van blendbox. Ik zou er nooit bestellen!

  22. Wauw :O Shocking!!! Goed dat je hieraan een artikel hebt gewijd meid! Ik had ook al eerder over de box gehoord en inderdaad sommige tweets van hun kant gelezen vandaar dat ik me ook niet op zulke dingen zou inschrijven ;-)

  23. waauw, als ik het zo allemaal bij elkaar lees is het toch wel behoorlijk grof allemaal:s pff erg! xoxo

  24. Weet iemand of de politie al is ingeschakeld? Dit riekt naar oplichting. De feiten zoals bovenstaand genoemd: een hoop leugens, mooipraterij en aan het lijntje houden. Ze hebben wel een hele hoop geld gevangen….. minimaal 5000 boxen in 1 keer en wellicht nog veel meer (want het was mogelijk om voor 3 maanden of 12 maanden aan te schaffen). En vergeet niet dat je officieel een abonnement bent aangegaan, want dat moest je wel aanvinken om te bestellen. Het afschrijven kan daarom in principe ook nog wel eens doorgaan na deze maand. Misschien is het beter als ze aan de politie uitleggen wat er aan de hand is. En mocht het dan toch simpelweg onprofessionaliteit zijn, dan kunnen ze dit via twitter bekendmaken en er alsnog het beste van proberen te maken. Niks van je laten horen is helemaal geen goed teken. Die leuke jonge meisjes die onvoorbereid een beautybox proberen op te zetten kunnen ook nog wel een paar geroutineerde boeven in een streepjes- of ruitjespak zijn……. Ik heb geen gezicht of naam gezien, jullie wel?

    • Nee, de politie is nog niet ingelicht. Dat zou een kansloze zaak zijn; er is echter nog geen sprake van oplichting. Pas als er écht bewijs is van oplichting, kan er wat meegedaan worden.

  25. evelien kun je even contact met mij opnemen via music4soul_30@hotmail.com ben t juridische gedeelte aan t checken en verder zitten we op hetzelfde spoor , ik zet me in voor een grote groep gedupeerden..
    meer wil ik hier niet vertellen, want dit kan bb alert maken ;)

    groetjes saralinda

  26. Dit zijn de redens op een rijtje waarom ik hem niet besteld had, maar zou je mijn achternaam weg kunnen halen haha? Vind het niet erg dat je mijn bericht gebruikt maar heb liever niet mijn achternaam mega groot op sites staan. :P

  27. En ook nog dit. Het duurde heel lang voordat ze de koppeling met de bank konden instellen. Heeft weken geduurd als ik mij goed herinner. Misschien duurde het wel zo lang omdat ze heel graag wilden meekijken naar alle gegevens…….. of ben ik nu paranoia?

  28. Jeetje!! Ik heb dus de blend box besteld via mijn zus! Maar heb niks ontvangen! Heb wel betaald! En ze reageren nergens op!! Niet op mijn mails of tweets van mij of me zus!! Erg vervelend! Ik weet niet meer wat ik moet doen!! Wie kan mij helpen of informatie geven!!??? Gr

  29. Ik had vorige week iets meegekregen via twitter. Later had ik alles nog even doorgekeken. Ik heb er niks bij besteld, omdat ik het liever even afwacht, maar ze hoeven ook geen bestelling te verwachten van mij.

    Vooral na gister en dit blogbericht weet ik zeker dat Blendbox een eenmansactie lijkt (zoals hier eerder al is geopperd in de reacties) en men duidelijk heeft vergist. Kan gebeuren, maar speel dan even open kaart. Een bedrijfje opstarten doe je niet zomaar even 1-2-3.

    Vertrouwen verdien je ook niet zomaar. En het is nu ook angstvallig stil op twitter bij Blendbox, dus ik weet niet of ze gaan reageren of niet.

    • Ik hoop het niet, ik hoop dat het alleen (beginners)fouten zijn. Want fouten kun je rechtzetten, oplichterij niet!

  30. Dit is een screenshot van de originele FAQ van 22 mei:
    http://farm8.staticflickr.com/7089/7309338508_643
    de huidige zijn hier te vinden: http://www.blendbox.nl/faq

    Blendbox ziet er dus geen been in om de FAQ gewoon te veranderen en de prijzen ook terwijl mensen dachten dat ze een abonnement hadden afgesloten tegen bepaalde voorwaarden.

    Wat me ook zorgen baart in de algemene voorwaarden, is dat Blenbox zich het recht voorbehoudt om de algemene voorwaarden zomaar aan te passen. Enige wat ze hiervoor hoeven te doen is schriftelijk bevestigen. Je gaat automatisch akkoord met de voorwaarden als je iets bestelt. En in de voorwaarden staat ook dat ze niet aansprakelijk zijn voor tussentijdse prijswijzigingen. Die laatste vind ik vooral raar, omdat ze prijswijzigingen zelf in de hand hebben (ze zijn geen webshop met produkten waarvan de leverancier ineens de prijzen verhoogt oid).

    Ik vind het veel te shady allemaal

  31. Wow, de F.A.Q. is behoorlijk ingekort! Misschien onder het mom "hoe minder informatie, hoe minder erop gewezen kan worden"? Dat qua algemene voorwaarden aanpassen is inderdaad erg vervelend, MAAR, het is wel zo, als Blendbox de prijzen veranderd, mag je ontbinden, dit staat in de wet! Als je dus een jaarabonnement afsluit (bijvoorbeeld), en het maandbedrag wordt tussentijds gewijzigd, dan heb je wettelijk het recht om de overeenkomst te ontbinden.

    • Ja, dat staat alleen niet vernoemd in de Algemene Voorwaarden (en dat is onwettig). Wel in de FAQ overigens, daar wordt gerefereerd aan de herroepingswet. Overigens strookt die niet met de algemene voorwaarden: in de AV zegt BlendBox dat je alleen recht hebt tot ontbinden als je binnen 24 uur een mailtje stuurt. Dit is ook onwettig, je hebt altijd 7 dagen bedenktijd om je aankoop zonder opgave van reden te retourneren en af te zien van de koop.

  32. In de Voorwaarden staat trouwens ook dat de verzendkosten voor rekening van de koper zijn… En bij betaling alleen dat je het moet overmaken binnen 7 dagen, maar in de FAQ staat dat alleen iDeal de betalingsmethode is. Vind het trouwens ook vreemd dat je nu de eerste box is uitverkocht, je helemaal geen abonnement meer kunt bestellen. Normaal gesproken zou je met een abonnement toch ook kunnen bestellen vanaf de volgende box?

  33. Wat een goed artikel en wat een flut box!
    sorry maar ik vertrouw het nu echt niet meer….. ik ga hem dus ook niet bestellen!
    bedankt!~xxx

  34. Is er hier ook iemand die hem besteld heeft en wel al heeft ontvangen?
    Ik geef toe dat ik de dag voor de lancering wel een onderbuik gevoel had..
    Maar heb toen ff bij kamer van koophandel gekeken en ze staat daar wel
    officieel ingeschreven, dus dan is hun id ook bij hen bekend..
    dus ik dacht, dan kan het geen oplichterij zijn toch?
    Ik hoop echt dat het gewoon een enorme beginnersfout is en dan het allemaal ok blijkt te zijn!

  35. Verschrikkelijk spijt dat ik hem heb besteld zeg… Als het goed is is er maar voor één keer betaalt toch? Ongeacht wat er in die box zit, dit wordt de eerste en laatste box van hen die ik ontvang, echt jammer.

  36. Ik hoor hier nu pas wat voor het eerst over, maar ik ben blij dat het geval zo is! Jemig, gewoon vet bedrogen dus iedereen!!! Achja, dan maar iets meer betalen voor de beautybox!!!!:)

    • Nee, mensen zijn niet bedrogen! Dat is absoluut niet het geval. Er zijn wat fouten gemaakt, er is getuigd van onprofessionaliteit en er wordt getwijfeld aan de samenwerking/producten in de box. Mensen krijgen (hopelijk) gewoon eind Juni hun box binnen.

  37. Zo! ben ik ff blij dat ik af en toe echt onder een steen leef. Dit hele gebeuren is me zo voorbij gegaan. Las een artikel op Marlevi vanmorgen en Lara vertelde me om op jouw website te kijken. Heel erg van diegene die hier achter zit.

  38. eerst leek het me een super box met lekker veel make-up van leuke merken!

    maar nu ben ik zo ontzettend blij dat ik mijn geld niet aan hun heb gegeven!
    wat een onprofessioneel bedrijf! eigenlijk zou iemand met die mac pencils langs een counter moeten gaan om te vragen of ze wel echt zijn of fake!

  39. Vreselijk dit zeg, ik heb hem wel besteld bij de lancering maar probeer hem nu toch maar te annuleren na al deze feiten over Blendbox! Goed dat je hierover geschreven hebt!

  40. Super dat je de waarheid laat zien. Wat onprofessioneel, wat raar. Geen samenwerkingen met Golden Rose, hoe komen ze er dàn aan? Ik wil het wss niet eens weten…

  41. Echt goed geschreven !
    Ik ben stiekem nu wel blij dat toen ik hem gelijk na school wou bestellen hij al uitverkocht was.. Dit klopt gewoon niet !

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in