Review: H&M Nudes palette

Een mooie palette, prachtige kleuren en grote pans. Het Nudes palette van H&M wist mij meteen te verleiden toen ik hem zag! Voor de prijs van €4,95 kon ik hem ook niet laten liggen, dus ik nam hem mee. Het was alweer een tijd geleden dat ik cosmetica van H&M had getest, dus ik was erg benieuwd hoe het met de kwaliteit zou staan. Ben jij net zo benieuwd? Lees dan gauw verder.

Verpakking
Een mooi doosje, verpakt in plastic, stevig maar niet zwaar. Een handig kliksysteem en perfect om mee te nemen als je gaat logeren. Hij bevat vijf oogschaduws, van licht naar donker. Ze hebben geen naam, alle oogschaduws zijn anoniem. Er zit 5x 1,5 gram in, vrij veel dus. (Een Catrice mono eyeshadow is 3 gram, ter vergelijking) De oogschaduws zijn 18 maanden houdbaar. Op de achterkant staat Pink Nudes, een wat specifieker naam voor dit palette.

Kleuren
Ik zei al dat de oogschaduws geen naam hadden, wel een nummer. Boring! Nummer 1, helemaal links, is wit met kleine, witte shimmers die zorgen voor een glanzende finish. Nummer 2 is heel lichtroze, ook met een heel klein shimmertje erin. Nummer 3 is al wat donkerder, namelijk roze met een glanzende finish dankzij de vele, gekleurde shimmers erin. Nummer 4 is lichtgrijs, en bevat ook veel glans. Nummer 5 is een koele, bruine kleur met ook weer véél glans.

Jammer dat alle kleuren zo glanzend zijn. De laatste tijd ben ik steeds meer op zoek naar matte oogschaduws, omdat ik teveel glans gewoon niet mooi vind bij mij. Wat me opvalt is dat de oogschaduws heel zacht zijn, nummer 3, 4 en 5 zijn erg poederig.

Eén veegje op droge huid. Zie je hoe poederig hij is?

Eén veegje op droge huid, zonder krummels.

Pigmentatie
Nummer 1 en 2 zijn erg slecht gepigmenteerd. Jammer, want de witte en lichtroze kleur kunnen zó mooi zijn in elke look! Gelukkig is de rest meer gepigmenteerd. Wel vind ik ze heel erg poederig en korrelig, dit zorgt ook voor veel fallout.

Conclusie
Een mooi palette, met prachtige kleuren. Ze zijn mooi te combineren en in vrijwel elke look te verwerken. Jammer dat de pigmentatie van #1 en #2 zo slecht zijn! Op het oog laten ze zich moeilijk aanbrengen, ze blenden erg snel waardoor het snel één vage kleur wordt. Heb jij vrij veel make-up skills en vind je €4,95 voor drie kleuren niet duur, dan kan ik het palette jou aanraden. Anders zeg ik: skippen!

Informatie
Prijs: € 4,95
Inhoud: 5 x 1,5 gram