• Home
  • Online shops
  • Dierproefvrij
    • Deze merken testen op dieren
    • Deze merken testen niet op dieren
    • Vegan make-up merken
  • Handig
    • Beauty woordenboek
    • Ingrediënten uitleg
  • Site
    • Disclaimer
    • Zakelijk
  • Contact
OH FASHION
  • Beauty & Make-up
    • Haarverzorging
    • Huidverzorging
  • Fashion
    • Schoenen Afterpay: Breid jouw collectie snel uit
      • Afterpay sneakers kopen doe je zo
      • Wat moet je weten over Shoeby Afterpay?
      • Waarom moet je bij Shoemixx Afterpay gebruiken?
      • Schuurman Sneakers Afterpay: Dit moet je weten
      • Sneakerbaas Afterpay: Altijd nieuwe sneakers beschikbaar
      • Ziengs Afterpay: Nieuwe schoenen voor iedere gelegenheid
    • Hoe kun je kleding met Afterpay kopen?
      • Bestel jouw kleding met WE Afterpay
      • Decathlon Afterpay: Alles voor het sporten
      • Kleertjes Afterpay: Dit moet je weten
      • Scapino Afterpay: Haal alles eenvoudig in huis
      • Wat moet je weten over Hunkemöller Afterpay? 
      • Wehkamp Afterpay: Bestel jouw producten eenvoudig 
      • Zara Afterpay: hoe kun je betalen? 
  • Lifestyle
  • Wonen
  • Travel
  • Cookiebeleid (EU)
No Result
View All Result
OH FASHION
  • Beauty & Make-up
    • Haarverzorging
    • Huidverzorging
  • Fashion
    • Schoenen Afterpay: Breid jouw collectie snel uit
      • Afterpay sneakers kopen doe je zo
      • Wat moet je weten over Shoeby Afterpay?
      • Waarom moet je bij Shoemixx Afterpay gebruiken?
      • Schuurman Sneakers Afterpay: Dit moet je weten
      • Sneakerbaas Afterpay: Altijd nieuwe sneakers beschikbaar
      • Ziengs Afterpay: Nieuwe schoenen voor iedere gelegenheid
    • Hoe kun je kleding met Afterpay kopen?
      • Bestel jouw kleding met WE Afterpay
      • Decathlon Afterpay: Alles voor het sporten
      • Kleertjes Afterpay: Dit moet je weten
      • Scapino Afterpay: Haal alles eenvoudig in huis
      • Wat moet je weten over Hunkemöller Afterpay? 
      • Wehkamp Afterpay: Bestel jouw producten eenvoudig 
      • Zara Afterpay: hoe kun je betalen? 
  • Lifestyle
  • Wonen
  • Travel
  • Cookiebeleid (EU)
No Result
View All Result
THE SNEAKERS
No Result
View All Result

Telefoonnummer +31 30 654 09 76 – Ziggo klantonderzoek of irritante spam?

by Evelien
11 maart 2025
in Fashion
0
ziggo telefoonnummer
Share on FacebookShare on Twitter

Het telefoonnummer 030 654 0976 (internationaal: +31 30 654 0976) is geregistreerd in regio Utrecht (netnummer 030).

Meerdere bronnen en ervaringen koppelen dit nummer aan telecombedrijf Ziggo – of preciezer, aan een partij die namens Ziggo belt. Op forums wordt vermeld “Dit is Ziggo” wanneer mensen navraag doen over dit nummer. Bovendien, wanneer sommige gebelde personen het nummer terugbelden, kregen ze direct een bandje te horen met de melding: “Fijn dat u terugbelt naar Ziggo”. Dat is een sterke aanwijzing dat de oproep uitging van Ziggo’s eigen systemen of een ingehuurde callcenter dienst. Ziggo is een grote provider van internet, televisie en telefonie. Het bedrijf heeft er belang bij om met klanten in contact te blijven, vooral als er veranderingen zijn (bijvoorbeeld een opzegging van het abonnement). Het 030-6540976 nummer lijkt specifiek gebruikt te worden voor dergelijke klantrelatie-doeleinden.

Waarom word je gebeld door 030-6540976?

Er zijn een paar scenario’s waarin Ziggo (of een partner namens Ziggo) jou zou bellen vanaf dit nummer:

  • Tevredenheidsonderzoek: Als je recent contact had met de klantenservice of een monteur op bezoek had, kan Ziggo bellen om te vragen of je tevreden bent over de service. Sommige klanten melden dat het ging om een “tevredenheidsonderzoek” na een interactie met Ziggo.
  • Aanbieding na opzegging: Een veelgenoemde situatie is dat klanten die hun Ziggo-abonnement (bijv. voor kabel-tv of internet) hebben opgezegd, kort daarna worden gebeld met een aanbod om te blijven. Gebruikers geven aan dat nadat ze Ziggo vaarwel hadden gezegd, ze gebeld werden met “een geweldig aanbod als u toch blijft”. Dit is een retentie-belletje: Ziggo probeert de klant terug te winnen door korting of extra’s te bieden.
  • Combinatie-aanbod (Ziggo & Vodafone): Ziggo is gefuseerd met Vodafone. Er zijn meldingen dat het telefoontje ging over een mobiel aanbod nadat men bij Ziggo iets had gewijzigd. Bijvoorbeeld, je zegt tv op en krijgt dan een belletje om een Vodafone mobiel abonnement met korting te overwegen (een cross-sell).
  • Inhuren van extern bureau: Ziggo kan een extern telemarketingbureau inschakelen. Dit bureau zou kunnen bellen om upgrades te verkopen (sneller internet, extra zenderpakketten, etc.). In dat geval lezen de callcenter-medewerkers vaak een standaardscript voor en zijn ze soms minder op de hoogte van jouw specifieke klantgeschiedenis.

Gezien de meeste anekdotes, lijkt retentie na opzegging het meest voorkomende doel. Eén klant schreef: “Ik heb mijn abonnement opgezegd en werd gebeld met een aanbod om te blijven… nu bellen ze wéér”. Dit wijst erop dat Ziggo volhardt om ex-klanten te heractiveren.

Ervaringen van mensen die gebeld zijn

De feedback van mensen die oproepen van +31306540976 kregen, is grotendeels negatief. Hier is wat zij rapporteren:

  • Stilte of ophangen: Heel vaak melden mensen dat ze opnemen en dat er niemand aan de lijn lijkt te zijn. Soms wordt direct opgehangen zodra je “hallo” zegt. Dit kan erg frustrerend zijn. Het komt waarschijnlijk doordat het belsysteem meerdere nummers tegelijk belt en zodra iemand anders net voor jou opnam, wordt jouw lijn niet bediend – een bekende irritatie bij callcenters.
  • Meerdere keren per dag: Sommige gebruikers spreken van vele oproepen op één dag, soms wel 6 keer per dag. Dit is extreem hinderlijk. Het geeft aan dat de automatisering achter dit nummer agressief is in het nabellen.
  • Uitblijvende reactie bij opnemen: In gevallen waar wél iemand praat, is er vaak eerst een lange pauze of hoor je op de achtergrond wat callcenter-geluid voordat er gereageerd wordt. Dit bevestigt dat het om een callcenter gaat waar mogelijk de medewerker pas later inschakelt.
  • Verdacht van datalek: Enkele mensen waren achterdochtig en dachten dat misschien hun klantgegevens waren “gehackt” omdat ze gebeld werden na opzegging door een partij die ze niet vertrouwden. Bijvoorbeeld, iemand suggereerde dat dit nummer belde met een aanbod en Ziggo zou “van niets weten”. Dit kan twee dingen betekenen: of de callcenter is niet goed afgestemd met Ziggo’s administraties, of de oproep was nep. Echter, het feit dat bij terugbellen Ziggo’s boodschap klinkt, wijst erop dat het wel echt Ziggo (of geautoriseerd partner) was.
  • Voicemail-foutje: Eén gebruiker kreeg een voicemail waarin blijkbaar de callcenter-medewerker vergat op te hangen: je hoorde hem tegen collega’s praten, iets over dat hij ontslag nam en bij Samsung ging solliciteren. Dit is wel een komische maar ook onthullende blik achter de schermen: het bevestigt dat jonge medewerkers vanuit een callcenter aan het bellen zijn namens Ziggo, en dat het niet altijd professioneel verloopt.

Wat kun je doen bij oproepen van 030-6540976?

  • Beslis of je wilt spreken: Als je net iets met Ziggo hebt afgehandeld (bijv. opgezegd of nieuwe aansluiting), dan kan het de moeite waard zijn één keer op te nemen. Misschien hebben ze een aanbod dat je interessant vindt (bijv. korting om te blijven). Zo niet, kun je dat meteen aangeven.
  • Zeg duidelijk “geen interesse”: Mocht je opnemen en een medewerker begint over Ziggo-diensten, onderbreek beleefd met iets als: “Dank u, maar ik heb geen interesse. Ik wil graag dat u mijn nummer uit het belbestand haalt.” Door expliciet te verzoeken niet meer gebeld te worden, moeten ze dit in hun systeem noteren. In één geval deed iemand dat uiteindelijk en werd toen (hopelijk definitief) met rust gelaten.
  • Nummer blokkeren bij overlast: Als je merkt dat het nummer je blijft lastigvallen en je hebt al aangegeven geen interesse te hebben, blokkeer het dan in je telefoon.
  • Verifieer bij Ziggo rechtstreeks: Als je twijfelt of het echt Ziggo is (bijvoorbeeld omdat men iets beweert dat niet klopt met je administratie), bel dan Ziggo’s klantenservice op het reguliere nummer. Vraag of zij inderdaad geprobeerd hebben je te bereiken met een aanbod of onderzoek.
  • Meld klachten: Ziggo is gebaat bij tevreden (oud-)klanten. Als je het gevoel hebt dat je lastiggevallen wordt in strijd met jouw wensen, dien dan een klacht in bij Ziggo. Soms kun je via sociale media (Twitter, Facebook) sneller reactie krijgen van een webcare team.

Kort gezegd: +31306540976 is irritant, maar niet gevaarlijk. Behandel het als elke telemarketing: je bent niet verplicht te luisteren of in te gaan op het aanbod. Je hebt de controle. Door duidelijk te zijn of het nummer te negeren, kun je de overlast minimaliseren.

Telefoonnummer Checker

Telefoonnummer Checker

Voer hieronder een telefoonnummer in om te controleren of het bekend is als spam of legitiem.

Geen gerelateerde artikelen.

Related Posts

Zomers naar het festival met de perfecte look
Fashion

Zomers naar het festival met de perfecte look

De zomer staat vol met festivals, van kunstzinnige evenementen in het bos tot grote dancefeesten in de stad. Of...

by OhFashion
3 juni 2025
festival outfit
Fashion

Festival chic dames, zijn jullie er klaar voor?

Festival chic is een mode-stijl die de vrije, expressieve sfeer van muziekfestivals combineert met een vleugje elegantie. Deze stijl...

by Evelien
19 maart 2025
flared jeans
Fashion

Wat zijn flared jeans?

Flared jeans, ook wel bekend als bell-bottoms, zijn broeken die vanaf de knie geleidelijk wijder worden naar beneden toe,...

by Evelien
13 maart 2025
Bootcut jeans
Fashion

Wat is bootcut jeans

Bootcut jeans zijn een tijdloze en veelzijdige stijl van denim die zich kenmerkt door een nauwsluitende pasvorm rond de...

by Evelien
12 maart 2025
Next Post
Bootcut jeans

Wat is bootcut jeans

No Result
View All Result
flared jeans
Fashion

Wat zijn flared jeans?

by Evelien
13 maart 2025
0

Flared jeans, ook wel bekend als bell-bottoms, zijn broeken die vanaf de knie geleidelijk wijder worden naar beneden toe, waardoor...

Read moreDetails
Bootcut jeans

Wat is bootcut jeans

12 maart 2025
ziggo telefoonnummer

Telefoonnummer +31 30 654 09 76 – Ziggo klantonderzoek of irritante spam?

11 maart 2025
vodafone nummer

Telefoonnummer +31 6 54501233 – Vodafone voicemail of fraudemelding?

11 maart 2025
31303045038 telefonnummer kerk

Telefoonnummer +31 30 304 5038 – Kerk in Actie belletje of spam?

11 maart 2025
Oh Fashion

Samenwerken? Klik hier voor meer informatie.

Menu

  • Beauty & Make-up
  • Fashion
  • Lifestyle
  • Wonen
  • Travel
  • Cookiebeleid (EU)

Volg ons

Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Beauty & Make-up
    • Haarverzorging
    • Huidverzorging
  • Fashion
    • Schoenen Afterpay: Breid jouw collectie snel uit
      • Afterpay sneakers kopen doe je zo
      • Wat moet je weten over Shoeby Afterpay?
      • Waarom moet je bij Shoemixx Afterpay gebruiken?
      • Schuurman Sneakers Afterpay: Dit moet je weten
      • Sneakerbaas Afterpay: Altijd nieuwe sneakers beschikbaar
      • Ziengs Afterpay: Nieuwe schoenen voor iedere gelegenheid
    • Hoe kun je kleding met Afterpay kopen?
      • Bestel jouw kleding met WE Afterpay
      • Decathlon Afterpay: Alles voor het sporten
      • Kleertjes Afterpay: Dit moet je weten
      • Scapino Afterpay: Haal alles eenvoudig in huis
      • Wat moet je weten over Hunkemöller Afterpay? 
      • Wehkamp Afterpay: Bestel jouw producten eenvoudig 
      • Zara Afterpay: hoe kun je betalen? 
  • Lifestyle
  • Wonen
  • Travel
  • Cookiebeleid (EU)

Samenwerken? Klik hier voor meer informatie.