Zara retourneren

We maken het allemaal wel eens mee; je ziet een superleuk jurkje/shirtje/blouseje op de website en bestelt hem gelijk! Echter blijkt het toch niet helemaal te zijn wat je ervan had verwacht of is de maat niet goed. Dat wordt dus terugsturen van de winkel. Bij de ene webshop gaat dit makkelijker dan bij de andere. In dit artikel leggen we je graag uit hoe je iets kunt retourneren bij de Zara. 

Nadat je een artikel hebt besteld of gekocht, heb je 30 dagen de tijd om je artikel terug te sturen of te ruilen. Het is daarbij wel belangrijk dat alle etiketten nog aan de artikelen zitten en de artikelen moeten ook nog in perfecte staat zijn (ongedragen/ongewassen). 

Retourneren via de webshop

Per bestelling ontvang je altijd een retourlabel. Hierop staan instructies over het retour sturen van je bestelling. Je kunt meerdere bestelling in één keer verzenden. Het retourlabel ontvang je via de mail. Soms ontvang je een QR-code; in dat geval is het niet nodig om een retourlabel af te drukken. 

Vergeet niet om het meegeleverde retourformulier in te vullen en bij de artikelen te stoppen. Hierop kun je de reden van de retour aangeven, zoals een verkeerde maat of andere verwachting. 

Ruilen via de webshop

Wil je het artikel omruilen voor een andere maat? Dan kan dit door in je account naar ‘Bestelgegevens’ te gaan. Hier kun je dan aangeven welke artikelen je wilt omruilen en welke maat je dan zou willen. De nieuwe artikelen worden dan naar je toegestuurd en jij kan de te ruilen artikelen opsturen. Dit doe je zoals hierboven staat omgeschreven bij ‘ruilen via webshop’.

Let op: je dient de om te ruilen wel te versturen binnen 14 dagen. Doe je dat niet, dan worden de kosten van de nieuwe artikelen in rekening gebracht. 

Retourneren in de winkel

Als je iets in de winkel hebt gekocht, kun je het met de kassabon heel makkelijk terugbrengen of omruilen. Wanneer je online iets hebt besteld en je wilt deze in de winkel omruilen of retourneren, heb je ook het aankoopbewijs nodig. Deze vind je bij de bevestiging van je bestelling en in de Zara-app. Je kunt dan je ZARA-QR laten zien bij de kassa. Dit geldt dus ook voor het ruien van een artikel. 

Retourneren als je betaald hebt met een cadeaukaart

Wanneer je een artikel retourneert die je hebt betaald met een Gift Card/cadeaubon, krijg je een nieuwe cadeaubon met het bedrag dat je terugkrijgt. In de winkel krijg je dan een fysieke kaart met een bepaald tegoed erop. Retourneer je het artikel via de webshop, dan ontvang je een digitale cadeaubon met de waarde van de teruggekomen artikelen. 

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren bij Zara?

Helaas kan niet ieder artikel worden geretourneerd, bijvoorbeeld vanwege hygiëneoverwegingen. Hier lees je alle voorwaarden voor artikelen die je wilt retourneren:

  • Badkleding: retourneren of ruilen kan alleen indien het artikel voorzien is van de hygiënesticker 
  • Ondergoed: 
    • Dames: Kan worden geretourneerd mits het artikel in perfecte staat is en de zak of beschermingssticker aanwezig is. 
    • Heren: kan niet worden geretourneerd of geruild
    • Kinderen: kan niet worden geretourneerd of geruild, behalve sokken, maillots, tops, hemdjes en rompertjes in originele verpakking. 
  • Pyjama’s: Retourneren alleen in perfecte staat en de juiste verpakking
  • Accessoires: mogen alleen geretourneerd worden als de verpakking ongeopend is.
  • Parfum: mag alleen worden geretourneerd als de verpakking ongeopend is en de verzegeling nog heel is. 
  • Cosmetica: Mag alleen worden geretourneerd in originele en verzegelde verpakking
  • Gepersonaliseerde artikelen: Het is niet mogelijk deze artikelen te ruilen of te retourneren. T-shirts met letterpatch kunnen wel worden geretourneerd, mits de patch niet op het shirt is gedrukt en de envelop inclusief patch wordt meegestuurd. 
  • ZARA HOME: alleen te retourneren in originele verpakking en staat
  • Sets: alleen ruilen of retourneren als complete sets; geen losse onderdelen
  • Tijdschriften: kunnen niet worden geretourneerd
  • Speciale verpakkingen en extra accessoires: artikelen die een speciale verpakking hebben (zoals een stoffen zak of kledinghoes) of die extra accessoires bevatten, moeten hierin en in de originele staat worden geretourneerd.
  • Atelier- en Ader Error-collectie: Retourneren in hun originele verpakking

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in